Wall Of Sound
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Chat jij ook met ons mee!
Laatste onderwerpen
» Een wonderkind van 80 (20-05-2024)
Steunfonds Discussie EmptyVandaag om 15:31 van sowhat

» Steunfonds 19: 12 t/m 18 mei 2024
Steunfonds Discussie EmptyVandaag om 10:38 van Roadrunner

» *RTH* Queen Latifah - U.N.I.T.Y.
Steunfonds Discussie EmptyVandaag om 0:26 van sokratikos

» *RTH* Future Islands - Seasons (Waiting On You)
Steunfonds Discussie EmptyVandaag om 0:15 van sokratikos

» *RTH* Peter Skellern - You're A Lady
Steunfonds Discussie EmptyVandaag om 0:03 van sokratikos

» Mei 2024
Steunfonds Discussie EmptyVandaag om 0:00 van Marsha

» Marsha's jukebox (13 mei)
Steunfonds Discussie EmptyGisteren om 23:58 van Marsha

» *RTH* Liza Minnelli - Losing My Mind
Steunfonds Discussie EmptyGisteren om 23:56 van sokratikos

» *RTH* Emeli Sandé - Clown
Steunfonds Discussie EmptyGisteren om 23:47 van sokratikos

» *RTH* Agua de Annique - Beautiful One
Steunfonds Discussie EmptyGisteren om 23:40 van sokratikos

» *RTH* The Supremes - Someday We'll Be Together
Steunfonds Discussie EmptyGisteren om 23:33 van sokratikos

» *RTH* Andy Kim – Baby I love you
Steunfonds Discussie EmptyGisteren om 23:25 van sokratikos

» *RTH* Jimmy Helms – Gonna make you an offer you can't refuse
Steunfonds Discussie EmptyGisteren om 23:15 van sokratikos

» *RTH* Studio killers – Ode tot the bouncer
Steunfonds Discussie EmptyGisteren om 23:09 van sokratikos

» *RTH* Redbone – Come and get your love
Steunfonds Discussie EmptyGisteren om 23:03 van sokratikos

» *RTH* T-Spoon – Sex on the beach
Steunfonds Discussie EmptyGisteren om 22:59 van sokratikos

» *RTH* Anya – Moscow nights
Steunfonds Discussie EmptyGisteren om 22:53 van sokratikos

» *RTH* Pete Seeger - We Shall Overcome (live)
Steunfonds Discussie EmptyGisteren om 22:37 van sokratikos

» *RTH* Suede - Animal Nitrate
Steunfonds Discussie EmptyGisteren om 22:05 van sokratikos

» *RTH* Tommy James & The Shondells - Hanky Panky
Steunfonds Discussie EmptyGisteren om 21:38 van sokratikos


Steunfonds Discussie

+15
Frodo
Flyboy
Ron_
Mirrr
MrJohn
forzautregivo
Vleertje
Kasper
Grafmat
Chevy
Joostvdaa
Berend
sowhat
Dave Evans
Timmus
19 plaatsers
Reageren

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Steunfonds Discussie Empty Steunfonds Discussie

Bericht  Timmus 03.03.13 17:08

Naar aanleiding van de post van Grafmat en de reacties daarop, open ik een nieuw topic om met elkaar van gedachten te wisselen over het Steunfonds.

Ik open alvast met een reactie op (vooral) de post van Grafmat.

Laat ik voorop stellen dat een dergelijke reactie welkom is. Het Steunfonds is er voor de VV'ers en dus mogen zij er kritiek op hebben.
Grafmat geeft terecht aan dat ik in het Steunfonds voornamelijk plaatjes zet die én hagelnieuw zijn (vandaar dat Foals het niet gehaald heeft) én, inderdaad, relatief onbekend. Ik vind het een uitdaging om de VV'ers met nieuwe nummers te laten kennismaken en uiteraard is het een uitdaging om er voor te zorgen dat er elke week voor iedereen wat wils is. Dat is overigens schier onmogelijk; drie plaatjes is natuurlijk niet zoveel en zo kan het altijd voorkomen dat er een keer een Steunfonds uitkomt zonder plaatjes van men's gading. Ik zit er al over te denken om het Steunfonds uit te breiden naar vijf plaatjes per week (over een dergelijke verandering zal ik overigens niet in mijn eentje beslissen).
Misschien is dat inderdaad niet direct wat "de VV'er" (ik verwacht nu al de tegenwerping: "dé VV'er bestaat niet" Very Happy ) verwacht, en, belangrijker, verlangt. Vandaar dat ik iedereen van harte uitnodig om in dit topic zijn of haar mening te geven: vooral de wat onbekendere muziek óf "gewoon" nieuwe singles zonder naar de mate van bekendheid van de betreffende artiest te kijken, zoals Dave bepleit?
Overigens ben ik het níet eens met wat Grafmat zegt over obscuriteit, want het is zéker niet zo dat ik alle ook maar enigszins bekende namen automatisch opzij schuif. Het eerste Steunfonds bracht een overwinning voor Crystal Castles, en daarna hebben ook artiesten als Local Natives en Biffy Clyro (ja, ik weet het, een tip van jou) in het Steunfonds gestaan. Nou, als dát al obscuriteit is, dan wordt het lastig en kan ik beter alleen maar de 3FM-playlist gebruiken om het Steunfonds te vullen. Maar zitten we daar op te wachten? Om maar een voorbeeld te noemen: Mumford & Sons heeft de derde track van Babel uitgebracht: Whispers in the Dark. Moet een dergelijke "nieuwe" single dan in het Steunfonds? Ik vind van niet, maar ook hier geldt weer: als het meerendeel van de deelnemers dit wél vindt, dan kan ik mijn werkwijze natuurlijk aanpassen.
Ik gebruik de playlist van 3FM overigens wel, tezamen met véél uiteenlopende websites/charts om tot een keuze te komen. Ik ga er geen 3FM voor luisteren (vandaag werd ik er toe veroordeeld in de trein van Nijmegen naar Arnhem en een halfuur verplicht luisteren was genoeg om te beseffen dat stompzinnigheid tot een nieuwe kunst is verheven) maar het is zeker een bruikbare bron.

De opmerking van Journey, over dat het aantal deelnemers dé graadmeter is, is ook een goeie. Komt-ie: 25, 19, 18, 19, 11, 19, 15, 12: zie hier de harde cijfers van de afgelopen acht Steunfondsen.
Steunfonds 6 was, gezien de reacties, een uitermate populair Steunfonds. Ook nummers 1-5 leverde vrijwel alleen positieve reacties op. De laatste twee Steunfondsen (met numero 9 meegerekend de laatste drie) vallen klaarblijkelijk wat minder in de smaak. En dat vind ik uiteraard jammer. Dus aan mij om volgende week weer een klinkend Steunfonds neer te zetten!

Ik ga ervanuit dat ik genoeg dingen heb genoemd hierboven die een reactie uitlokken, dus kom maar op!


Laatst aangepast door Timmus op 03.03.13 17:11; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Leestekens zijn belangrijker dan je denkt)
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Steunfonds Discussie Empty Re: Steunfonds Discussie

Bericht  Gast 03.03.13 17:25

Tja Timmus, al dat gezeik, zoveel muziek moeten doorspitten en zo weinig respons omdat er geen bekende bands/platen en ik wil alleen maar superhits horen comentaar is, deden mij oa naar 4 jaar de das om en idd voor die paar mensen die het wel leuk vinden ach ja, gelukkig is er internet en het (bv) Oor om aan je portie nieuwes te komen is en was mijn gedachte.
Succes met het fondsie samenstellen en ik vindt dat je het prima doet.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Steunfonds Discussie Empty Re: Steunfonds Discussie

Bericht  Dave Evans 03.03.13 17:40

Uitstekend dat je hier even de discussie opstart Timmus! Beter dan in het laatste Steunfonds topic [waar ik zelf ook reageerde, dat dan wel Wink] Mijn mening is al wel bekend, ik vind dus dat de mate van bekendheid van een band niet zoveel moet uitmaken. Tuurlijk is het leuk om met nieuwe ontdekkingen te komen, dat juich ik zelfs toe! Maar een beetje kwaliteit moet het wel blijven houden [daarme zeg ik zeker niet dat de laatste steunfondsen geen kwaliteit hebben, het is gewoon niet helemaal mijn ding qua muziek], en op zo'n moment juich ik het dan toe als bijv. [zoals afgelopen jaar] Linkin' Park met een nieuwe plaat komt. Nou is Linkin' Park nou niet bepaald een hitparade band dus zeg ik op zo'n moment; waarom niet?

En het is net wat Berend zegt als je iets wilt aandragen kun je het gewoon naar Timmus sturen al moet jef wel beseffen dat hij uiteindelijk bepaald wat er in het Steunfonds komt. En terecht!
Het gebeurt namelijk weleens dat mensen een nieuw plaatje horen maar dat het blijkt dat die 3 maand geleden al is uitgekomen. OP zo'n moment vind ik het wel terecht dat zo'n plaatje het Steunfonds niet haalt!

Oja verder waardeer ik je werk zeker hoor!! En ik vind dat 'positief' zeuren mag Wink

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Steunfonds Discussie Empty Re: Steunfonds Discussie

Bericht  sowhat 03.03.13 18:04

Ook van mij eerst een compliment, Timmus. Je doet lekker veel zangeressen en dat vind ik fijn!

Het leuke aan Steunfonds vind ik dat ik behalve de competitie ook op de hoogte blijf van de hedendaagse muziek, ik luister namelijk geen 3FM. In dat kader is alleen de jacht op onbekende muziek voor mij niet nodig. Voor de dwarsdoorsnede die ik graag zie, zeg ik: doe maar gewoon nieuwe singles. Echte obscuriteiten (mooi woord) vind ik dan wel weer op topics als Nieuwe kneiters, Ontdekkingen of gewoon op Orinoco.

Ik wijk wel van Grafmat en Dave af met betrekking tot bekende namen. Wat mij betreft niet doen! Dergelijke namen stappen al met 1-0 het Steunfonds binnen. Ze hebben wat mij betreft ook geen steun nodig. Bovendien kun je ze gewoon bij je vrije keuzes voor de Jaarlijst opnemen.

Uitbreiden zou ik zeker niet doen. Het wordt voor jou alleen maar meer werk en of het dan leuker wordt, vraag ik me af.

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18713
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

Steunfonds Discussie Empty Re: Steunfonds Discussie

Bericht  Gast 03.03.13 18:39

Je "moet" dus zorgen Timmus dat je af en toe bv een Snowpatrolletje, Keane en vooral het grote altijd door velen opgegeilde Muse met een nieuwe single in de pocket er door heen laat komen (steunfondskeuzes) om de Grafmatten en Davjes te tevreden te houden omdat het anders hun ding niet is.. Razz

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Steunfonds Discussie Empty Re: Steunfonds Discussie

Bericht  Berend 03.03.13 20:03

Beetje flauw, je laatste opmerking Raver. Ik ken je anders.
Mijn mening is dat bekendheid geen issue mag zijn bij de keuze van de nummers: is een nummer goed dan is het goed. En natuurlijk valt er over smaak te twisten. 'Grote namen' bij voorbaat terzijde te schuiven vind ik een gemiste kans. En ik moet eerlijk zeggen dat ik iets bekendere namen gemist heb de afgelopen weken. Ik vind het leuk om een nummer in het Steunfonds te ontdekken en het later in de top 40 terug te vinden. En zo bekijk ik het Steunfonds ook: welk nummer heeft de meeste hitpotentie.

Even opbouwend meedenkend: als Timmus toch al denkt om het Steunfonds uit te breiden, kan er dan niet één of twee plaatsen gereserveerd worden voor de tips van de VV'ers ?
Dus dat Timmus zelf 3 plaatjes nomineert en wij dragen er met z'n allen één of twee aan ? Timmus maakt de keuze als er meerdere tips zijn, maar volgens mij krijg je op zo'n manier een leuke doorsnede van de nieuwe nummers.
En wordt er niets aangedragen, dan kan Timmus de keuze maken: geen tips van de VV'ers óf meer plaatjes die hij zelf koos.
Ik denk maar even hardop.
Berend
Berend
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1873
Registratiedatum : 30-04-12
Leeftijd : 59
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Steunfonds Discussie Empty Re: Steunfonds Discussie

Bericht  Joostvdaa 03.03.13 20:12

Een lastige discussie, want dit is natuurlijk ook een lastig topic dat balanceert tussen niet te obscure maar tegelijkertijd voor de meesten van ons nog onbekende platen. Logisch dat dit niet altijd voltreffers oplevert. Ik vind niet dat de kwaliteit onder Timmus erg achteruit gegaan is, heb ook dit jaar weer een aantal leuke platen gehoord dankzij het steunfonds. Ik herinner me het steunfonds van een week of 3 geleden waarin nagenoeg iedereen vond dat alledrie de platen goed waren. Het valt allemaal dus wel mee, al ben ik over de laatste paar weken ook iets minder enthousiast, niet in het minst doordat Deap Vally steeds terugkeert en ik dat persoonlijk niet veel vind. Uitbreiden naar 5 platen zou ik niet willen opteren, het is met 3 al moeilijk genoeg. Teveel bekende namen doet afbreuk aan het idee dat naar mijn mening achter dit topic zit.
Samenvattend: wat mij betreft is er niet zoveel aan de hand, maar het idee om eventuele tips door te geven die eventueel meegenomen kunnen worden is, voor zover dit niet reeds gebeurt, wel een goede aanvulling.
Joostvdaa
Joostvdaa
Music-Maniac !!!
Music-Maniac !!!

Aantal berichten : 3141
Registratiedatum : 24-09-12
Leeftijd : 38
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://www.last.fm/user/joostvdaa

Terug naar boven Ga naar beneden

Steunfonds Discussie Empty Re: Steunfonds Discussie

Bericht  Chevy 03.03.13 20:37

Ik heb wel eens aan de zijkant meegedaan aan het Steunfonds, maar het valt ook mij op dat bekende namen (on)bewust gemeden lijken te worden.

Ik denk dat het belangrijkste is om de functie van het Steunfonds helder te krijgen.

1. Het ontdekken van de nieuwste klappers (dus ook de nieuwe van Muse) c.q. het ontdekken van leuke muziek
2. Het ontdekken van onbekendere plaatjes

Enerzijds zou ik geen directe reden hebben om niet de nieuwste van Muse te nemen. Anderzijds neem ik aan dat men zich ook beseft dat dit forum niet draait om Muse, The Beatles en de nieuwste van Linkin Park. Men komt doorgaans zelf al met die nummers in aanraking. Niet in 't minst, omdat er altijd al wel een DJ is die het hele nieuwe album van Muse langzaam af gaat in diverse uitzendingen.

En vervolgens aan het einde van het jaar krijg je netjes de nieuwste van Muse, Linkin' Park en Foo Fighters nog een keer op een rijtje. En we hebben al een conversatieve gitaarrocklijst, nl. de V500. Razz

Tegelijkertijd onderstreep ik wel het "het is (momenteel) niet mijn ding"-commentaar en dat is de voornaamste reden dat ik niet actief mee doe. Wellicht heb ik gewoon pech gehad, dat kan natuurlijk. Vandaar dat mijn commentaar met enige nuance gelezen moet worden.

Blijkbaar is er de behoefte om óók de nieuwste van Muse te ranken. Is het wellicht tijd voor een nieuw topic of een nieuwe opzet?
Chevy
Chevy
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1584
Registratiedatum : 13-02-11
Leeftijd : 30

http://www.musicmeter.nl/user/29172

Terug naar boven Ga naar beneden

Steunfonds Discussie Empty Re: Steunfonds Discussie

Bericht  Grafmat 03.03.13 21:13

Raver schreef:Je "moet" dus zorgen Timmus dat je af en toe bv een Snowpatrolletje, Keane en vooral het grote altijd door velen opgegeilde Muse met een nieuwe single in de pocket er door heen laat komen (steunfondskeuzes) om de Grafmatten en Davjes te tevreden te houden omdat het anders hun ding niet is.. Razz

Hè bah, wat een totale bullshit. Jammer. Ik moet mijn best doen om niet boos te worden vanwege deze wellicht grappig bedoelde opmerking. Grapje of niet, ik vind het té makkelijk opzij schuiven van een opbouwend bedoelde aanbeveling. En als dit frustratie vanuit het verleden is, zou ik graag horen waar die dan vandaan komt, want is dit dan nog steeds is vanwege mijn keurig met redenen omkleede pleidooi van inmiddels al bijna 4 (!!!) jaar geleden om ééén keertje Muse in het Steunfonds...? Kan me niet herinneren dat ik me daarna nog één keer - behalve door het af en toe mailen van suggesties - heb bemoeid met de inhoud of het format.

Dave zegt dat hij vindt dat élke single kandidaat zou kunnen zijn. Ik ben het daar maar half mee eens, want bands als Muse, Coldplay, Snow Patrol, Keane of Killers hoeven daar voor mij allang niet meer bij te zitten, en eerlijk gezegd denk ik dat Dave dat ook zo voelt. Vroeger (Hilversum 3 ... Razz) was het Steunfonds ook bedoeld voor de kwaliteitsmuziek nét achter de populaire grote groepen en de net té voor de hand liggende hitparadepop. Er deden daar volgens mij zat grote bands vrolijk mee hoor. Laten we wel zijn: Muse past daar nog steeds in... Supremacy en Panic Station zijn nou niet echt voorbeelden van alledaagse top40-singles. Maar goed: Muse krijgt hier aandacht genoeg, lijkt me duidelijk, dus hoeft niet. Zelfde geldt voor Mumford & Sons, kan ik me helemaal in vinden, Timmus.
Maar één laagje onder die toplaag zit een hele zooi bands of artiesten die prima mee kunnen. Biffy Clyro inderdaad (ook zonder mijn stem met gemak de grootste winnaar van dit jaar tot nu toe -> wellicht zegt dat iets...?) of Paramore (check die nieuwe single!) of zelfs een Alicia Keys (als de single goed is en je bent er tijdig bij: waarom niet? dat is voor VV-begrippen ook best afwijkend, toch?) kunnen volgens mij allemaal prima mee, maar ook dat type band of artiest zie ik nog nauwelijks terug.
Voorbeeldje uit de praktijk van vroegah: Marillion had nét een behoorlijk grote hit gehad met Kayleigh. Dat weerhield Frits Spits er niet van de volgende single Lavender gewoon op te nemen in zijn Steunfonds... Ik heb sterk de indruk dat je na 1 hit(je) hier al geen kandidaat meer bent voor het Steunfonds, en dat vind ik jammer.
De voorbeelden van Timmus van mainstream bekendere bands of nummers ken ik niet eens. (op Biffy Clyro na, al denk ik dat het grote publiek die naam ook geen ene mallemoer zegt). Wil niet zeggen dat de stijl niet mainstream zou kunnen zijn, trouwens - bedoelde je dat misschien?

Verder hoeft er inderdaad niet heel veel aan de hand te zijn, zoals Joost meldt. Maar ik meen echt oprecht dat ik de nummers dit jaar nog weinig kwaliteit vind hebben. En ik pleit in de eerste plaats voor GOEDE platen, en daarna pas voor iets onbekends, en dan pas voor 'iets bijzonders'. Er moet gewoon balans in zitten, en die mis ik nog een beetje. Dat is alles wat ik kwijt wou.

_________________
"Ik ben niets wijzer geworden van wat ik al wist." *28-6-2014 - Sowhat.
Grafmat
Grafmat
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4297
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 51

http://www.orinocoradio.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Steunfonds Discussie Empty Re: Steunfonds Discussie

Bericht  Dave Evans 03.03.13 21:22

Grafmat schreef:
Dave zegt dat hij vindt dat élke single kandidaat zou kunnen zijn. Ik ben het daar maar half mee eens, want bands als Muse, Coldplay, Snow Patrol, Keane of Killers hoeven daar voor mij allang niet meer bij te zitten, en eerlijk gezegd denk ik dat Dave dat ook zo voelt.

Klopt inderdaad Grafmat, ik bedoel er alleen mee te zeggen dat ik minder in hokjes denk Wink Maar Rihanna, Kate Perry of Pink hoeven er van mij ook niet in Smile En inderdaad het rijtje dat jij noemt ook niet meer! Maar om even een voorbeeld te geven een band als I Am Kloot [haha daar is ie weer Wink] mag bijvoorbeeld wel. Die zijn dan wel een beetje bekend op Orinoco, de mainstream radio luisteraar heeft er vaak nog nooit van gehoord!

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Steunfonds Discussie Empty Re: Steunfonds Discussie

Bericht  Grafmat 03.03.13 21:39

Chevy schreef:Ik heb wel eens aan de zijkant meegedaan aan het Steunfonds, maar het valt ook mij op dat bekende namen (on)bewust gemeden lijken te worden.

Ik denk dat het belangrijkste is om de functie van het Steunfonds helder te krijgen.

1. Het ontdekken van de nieuwste klappers (dus ook de nieuwe van Muse) c.q. het ontdekken van leuke muziek
2. Het ontdekken van onbekendere plaatjes

Goed punt. Daar zit 'm wellicht de kneep, want de meningen lopen daar dus over uiteen.
Timmus geeft wel aan waar zijn uitgangspunt zit, namelijk meer bij de 2e functie.
Ik zou de voorkeur geven aan de oorspronkelijke functie van het Steunfonds (zonder dat we hier nu een platform hebben om hits te maken, maar ach... Razz) en dat was volgens mij het pluggen van nummers die volgens dhr. Spits een hit zouden moeten worden of zouden kunnen worden. Vergis je niet: het publiek stelde daar het Steunfonds eigenlijk al samen door de suggesties te doen, hè! Ik moet heel eerlijk zeggen dat het helemaal alleen samenstellen van het Steunfonds ook gewoon bijna ondoenlijk is. Wat dat betreft nogmaals alle respect voor wat Raver al die tijd heeft gedaan en Timmus nu doet.

Mooiste zou zijn dat je aan het eind van het jaar een lijst hebt samengesteld met winnaars/bands/artiesten/singles die de tand des tijds een beetje kunnen gaan doorstaan, en waarvan er hopelijk ook een aantal echt een hit zijn geworden. Dat laatste is een bonus, natuurlijk, en valt nooit helemaal te voorspellen.

_________________
"Ik ben niets wijzer geworden van wat ik al wist." *28-6-2014 - Sowhat.
Grafmat
Grafmat
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4297
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 51

http://www.orinocoradio.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Steunfonds Discussie Empty Re: Steunfonds Discussie

Bericht  Dave Evans 03.03.13 21:52

We gaan even terug in de tijd Wink

Raver schreef:En zo is er weer een nieuw Topic is begonnen op deze leuke muziek-site.
Dit omdat we natuurlijk allemaal bij willen blijven qua pop-muziek en niet in nostalgie weg willen zakken.Vanaf vandaag worden wekelijks 3 GLOED-NIEUWE platen gelanceerd.
En JIJ mag beslissen welke van deze 3 de absolute topper is. De enquette blijft 1 week openstaan om te stemmen. De nummer 1 gaat in de HITLIJST komen van de Top 2000 Vrienden Club. De 2de plek gaat de week erna in herkansing om mischien toch een Topper te worden. Dit is dan een steunplaat. En de derde plek (verliezer) verdwijnt in de onvermijdelijke doofpot. Aan het eind van het jaar heb je dan een soort steunfonds (jaarlijst) waarvan er nog een verkiezing komt wat de beste en leukste hit van het jaar was.
Boontje en Raver verzorgen de platen en willen daarbij ook graag de hulp van andere leden met goede en leuke suggesties voor toekomstige 'Hits'. Weet je een leuke NIEUWE plaat mail ons ff met een PM bericht.

'T is inderdaad maar net waar je de nadruk op legt. Ik weet wel dat ik het indertijd 'bedacht' [met de credits aan Frits Spits Smile ] om het op die manier te doen zoals jij hierboven beschrijft. Maar ik heb het altijd in de handen van de moderator gelegd [lijkt me ook logisch]

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Steunfonds Discussie Empty Re: Steunfonds Discussie

Bericht  Chevy 03.03.13 21:59

Wellicht...

is het handig om te werken met cijfers i.p.v. een drietal waar je er eentje uit moet kiezen? Iedereen geeft een cijfer, alles wordt opgeteld en gedeeld en degene met het hoogste gemiddelde gaat door (of wat de verdere procedures ook zijn).

Zo krijg je een wat eerlijkere concurrentie van de bekendere bands t.o.v. de onbekendere bands, denk ik. Hoewel RTH bewijst dat ook dat misschien een brug te ver is.

Probleem is dat alternatieve(re) genres dan al helemaal kansloos zijn. Ik weet niet hoe dat op dit moment is.
Chevy
Chevy
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1584
Registratiedatum : 13-02-11
Leeftijd : 30

http://www.musicmeter.nl/user/29172

Terug naar boven Ga naar beneden

Steunfonds Discussie Empty Re: Steunfonds Discussie

Bericht  Gast 03.03.13 22:02


Ten 1e en wellicht ten overvloede "but so be it" nogmaals Timmus mijn zeer gemeende complimenten want je moet het maar durven en het overnemen van Raver die ook al een meer dan uitstekende job deed en iedere keer opnieuw maar zorgen voor nieuwe clipjes voorwaar geen geringe prestatie!!.

Inhoudelijk gezien zal het mij vorstelijk jeuken welk bandje er wel of welk bandje er niet in dit kreun en steun fonds komt, maar het lijkt mij voor de samensteller juist leuk dat er af en toe een suggestie binnen komt voor een te plaatsen plaatje, uiteindelijk is dat het ultieme bewijs dat dit fonds dus very alive and kicking is.

Zelf ben ik ook wel eens schuldig geweest aan een plaatje toesturen en dat werd soms wel en soms niet (en met redenen omkleed mind you!!) door den samenstellert geplaatst.

Inspraak is een mooi iets maar ik denk niet dat dit werkzaam is voor dit topic, tegen de tijd dat alle kakelende kippen hetzelfde gekakel uitbraken is een nieuw plaatje al naar Huize Avondrood dus nee inspraak werkt dus niet en hoeft ook niet mijns inzien.

Het is voor mij dan ook zo simpel als de pest, Timmus nam het over, niemand stak er toen verder een vinger omhoog van HALLO IKKE IKKE EN IKKE wil ook dat doen en dus werd bij zwijgende meerderheid Timmus verkozen als zijnde headhoncho van dit kreunfonds en daarmee uit, hij is de baas en hij bepaald wat er wel en wat er niet inkomt ben je het ermee eens prima doe lekker mee, ben je het er niet mee eens ook prima doe dan lekker niet meer mee, een even simpel als doeltreffend medicijn.

Natuurlijk zal Timmus suggesties en aanbevelingen ter harte nemen zo slim schat ik hem ook nog wel in, maar at the end of the day is hij het die bepaald en niemand anders en zo hoort dat ook te zijn.

Zoals door mij al gezegd is het enig redelijk objectieve middel voor Timmus het aantal mensen wat meedoet en ook hier schat ik Timmus slim genoeg in om bij constatering daarvan een en ander te gaan bijsturen.

En natuurlijk heeft Timmus het meer dan volste recht om op zijn eigen wijze invulling te geven aan dit topic en ja dat betekend dan wellicht meer aandacht voor een ander soort muziek nou en zo ik zou ik zo zeggen hij merkt het vanzelf wel aan het aantal deelnemers of zijn marsroute de goede is, ik wens hem in ieder geval alle succes toe.

Ik heb gezegd burp!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Steunfonds Discussie Empty Re: Steunfonds Discussie

Bericht  Berend 03.03.13 22:07

idd Journey, maar dat had ik ook al aangegeven. Ik probeer alleen constructief mee te denken.
Timmus bepaalt wat hij er mee doet, want hij heeft deze taak op zich genomen.
Berend
Berend
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1873
Registratiedatum : 30-04-12
Leeftijd : 59
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Steunfonds Discussie Empty Re: Steunfonds Discussie

Bericht  Dave Evans 03.03.13 22:10

Chevy schreef:Wellicht...

is het handig om te werken met cijfers i.p.v. een drietal waar je er eentje uit moet kiezen? Iedereen geeft een cijfer, alles wordt opgeteld en gedeeld en degene met het hoogste gemiddelde gaat door (of wat de verdere procedures ook zijn).

Zo krijg je een wat eerlijkere concurrentie van de bekendere bands t.o.v. de onbekendere bands, denk ik. Hoewel RTH bewijst dat ook dat misschien een brug te ver is.

Probleem is dat alternatieve(re) genres dan al helemaal kansloos zijn. Ik weet niet hoe dat op dit moment is.

Nee ik zou het niet veranderen, de charme van het Steunfonds is juist dat er op basis van stemmen 1 winnaar is en laten we het alsjeblieft niet belangrijker maken dan het is. Het is gewoon een leuke manier om muziek te ontdekken Smile
En inderdaad Timmus doet het prima, zo prima zelfs dat hij anderen op deze manier constructief laat meedenken Smile

_________________
If music be the food of love, play on.
William Shakespeare
Dave Evans
Dave Evans
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 25289
Registratiedatum : 04-12-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Meppel

Terug naar boven Ga naar beneden

Steunfonds Discussie Empty Re: Steunfonds Discussie

Bericht  Kasper 03.03.13 22:32

Ik vind wel dat het soms iets bekender mag. Je mag er een mix tussen zoeken van mij.
Kasper
Kasper
Music-director
Music-director

Aantal berichten : 1531
Registratiedatum : 04-11-11
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Steunfonds Discussie Empty Re: Steunfonds Discussie

Bericht  Grafmat 03.03.13 22:49

Op sommige punten ben ik het roerend eens met Journeyman, andere weer niet.

Ja, Timmus houdt gewoon de eindverantwoordelijkheid. Lijkt me geen enkel punt van discussie.

Alleen staat het je volgens mij prima vrij om je suggesties (plaatjes) door te geven aan Timmus. Staat 'ie volgens mij heel erg open voor. Sterker nog: Als ik de moderator was zou ik staan te juichen, want het toont a) de betrokkenheid bij het topic, en b) het vergemakkelijkt je werk... Alleen maar winnaars lijkt me, en heeft niets te maken met gekakel. Je moet echter niet gaan zeuren als je suggestie niet wordt overgenomen. Dat is het risico van een suggestie. Die is en blijft vrijblijvend.

Maar wat ik een beetje proef (en niet alleen hier): sinds wanneer mag je op dit Forum nergens meer over meedenken, en is elke vorm van feedback een aanval? Ik zou heel teleurgesteld zijn als moderator als ik mijn stinkende best doe, geen feedback krijg en alleen maar door middel van het zwijgend afhaken van deelnemers moet gaan concluderen dat er wellicht iets aan de hand is, zonder te weten wat dat dan precies is.
Timmus nodigt zelf toch uit om feedback te geven? Laten we dat dan nu vooral doen.

Dus... Ik denk dat ik al een hele hoop heb gezegd, en dat het effe een tijdje aan anderen is nu, maar ik MOET even iets kwijt over de stemwijze...:
NIET VERANDEREN!!! Waarom niet?
Welnu: uiteindelijk vind je 1 nummer de beste. Die geef je een 10 en de andere 2 voor de zekerheid een 1 - al was het alleen maar omdat je anderen ervan verdenkt ook op die manier te stemmen. En op die manier gaan de eerlijke 6 en 7-gevers gebukt onder de botte bijlstemmers die hun keuze extra kracht willen bijzetten (we weten toch hoe het werkt - zie Top2000-chat)... En de uitkomst gaat niet wezenlijk verschillen, je hebt alleen de boel nodeloos gecompliceerd.

_________________
"Ik ben niets wijzer geworden van wat ik al wist." *28-6-2014 - Sowhat.
Grafmat
Grafmat
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4297
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 51

http://www.orinocoradio.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Steunfonds Discussie Empty Re: Steunfonds Discussie

Bericht  Vleertje 03.03.13 23:53

Persoonlijk vind ik het dan wel weer leuk dat er wat minder bekende bands voorbij komen hier of zelfs dat daar de nadruk op ligt. Dat wat bekend is of frikandel speciaal, mega hit of troetelschijf of weet ik veel wat voor benamingen er nog meer voor zijn hoor je toch wel als je 3fm of een andere populaire zender aanzet. Maar goed zoveel mensen zoveel visies.

Ik vind het gewoon knap dat Raver jarenlang en nu Timmus het voor elkaar speelt om elke week drie plaatjes bij elkaar te zoeken.

Feedback is niets mis mee als het constructief gegeven word en ik zie hier geen aanval in. Probleem is dat de ontvanger het zo wel kan zien maar dat heeft te maken in hoeverre iemand zelfbewust is en communicatie op een open manier kan voeren. Dat is lang niet makkelijk (zelf worstel ik er van tijd tot tijd ook nog aardig mee en ik heb er verdorie aardig wat trainingen in gehad en word geacht er zelf trainingen in te kunnen geven)
Vleertje
Vleertje
Music-Master
Music-Master

Aantal berichten : 6150
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 52
Woonplaats : De wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Steunfonds Discussie Empty Re: Steunfonds Discussie

Bericht  Gast 04.03.13 9:03

@Graf

"Alleen staat het je volgens mij prima vrij om je suggesties (plaatjes) door te geven aan Timmus. Staat 'ie volgens mij heel erg open voor. Sterker nog: Als ik de moderator was zou ik staan te juichen, want het toont a) de betrokkenheid bij het topic, en b) het vergemakkelijkt je werk.."

Dit is nu exact wat ik ook bedoelde te zeggen, waarbij Timmus uiteraard de eindverantwoordelijkheid houd

"Alleen maar winnaars lijkt me, en heeft niets te maken met gekakel."

Daarmee doelde ik meer op het feit dat als je bijvoorbeeld met meerdere moderators op dit topic zou gaan werken ik het sterke vermoeden heb dat tegen de tijd dat iedereen het erover eens welk plaatje er moet worden geplaatst dat plaatje dan al bejaard is.


Hopelijk is een en ander nu iets duidelijker geworden en verder heeft volgens mij niemand gezegd dat jij of wie dan ook niet meer mag meedenken (dat je die gedachten publiceert zou natuurlijk wel verboden moeten worden hahahahahaha) en ik denk dat iedere moderator (behoudens uiteraard SW) feedback niet als een persoonlijke aanval ziet als zodanig maar veel meer als betrokkenheid met het onderwerp precies zoals dat dus is bedoeld.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Steunfonds Discussie Empty Re: Steunfonds Discussie

Bericht  Gast 04.03.13 16:54

Ach, er zal niet altijd iets van de eigen gading tussen staan en Timmus staat open voor muziektips om te plaatsen.

Zou er verder niet allerlei constructies voor verzinnen. 3 Plaatjes bij elkaar zoeken is best veel en ik heb er niet zoveel vertrouwen in dat mensen daadwerkelijk Timmus elke week 2 tips gaan verschaffen. Dan moet Timmus straks 5 plaatjes per week bij elkaar zoeken.
Dat is veel werk....

Denk ook dat Journey gelijk heeft als er eerst allerlei inspraak en stem constructies zijn over wat er al dan niet beoordeeld moet gaan worden in een Steunfonds, de plaat inmiddels bejaard is Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Steunfonds Discussie Empty Re: Steunfonds Discussie

Bericht  forzautregivo 04.03.13 18:26

Ik zie het Steunfonds als middel voor nieuwe, totaal onbekende artiesten (obscuur of niet) die door de Steun uit het Fonds onder de aandacht kunnen komen onder de VV'ers. Een Mumford & Sons of Muse hoeft wat mij betreft niet mee te snoepen van dit fonds, die komen ook zonder noodhulp wel bovendrijven hier.

Wat mij betreft hoeven overbekende artiesten daarom geen plaats te krijgen in het Steunfonds. Wel kan je natuurlijk een geval als Tom Odell vorig jaar hebben, die als volslagen onbekende deel uitmaakte van het steunfonds maar vervolgens wel doorbrak bij bv het 3FM-volk. Artiesten met doorbraakpotentie bij het grote publiek mogen zeker langskomen, lui die zichzelf al hebben bewezen niet. Die vraag je maar aan bij Ranking The Hits of op Orinoco.

Ik heb btw nog niet het gevoel gehad van een lage kwaliteit van je keuzes Timmus. Soms zit er vanzelfsprekend wel één bij die je minder vindt, maar het meerendeel vond ik Steunfonds-waardig! (misschien ook omdat dat lekkere Lies al vier weken ertussen staat Razz)
forzautregivo
forzautregivo
Moderator
Moderator

Aantal berichten : 5375
Registratiedatum : 09-10-12
Leeftijd : 34
Woonplaats : Amsterdam

http://www.last.fm/user/forzautregivo

Terug naar boven Ga naar beneden

Steunfonds Discussie Empty Re: Steunfonds Discussie

Bericht  Timmus 15.03.13 20:00

Veel reacties gekregen op dit topic, waarvoor dank.

Het afgelopen Steunfonds kende vier platen en werd zeer positief ontvangen. Dit kwam waarschijnlijk meer door de aard van de platen dan door het opgeschroefde aantal. Desondanks is het met vier platen makkelijker om een goeie mix te maken waar voor iedereen wat wils bij zit.

Maar, dan moet er wel voldoende "aanbod" zijn van nieuw materiaal. Dat was vorige week het geval, en ook deze week was de keuze dermate ruim dat ik met gemak drie platen (naast Steunplaat Bastille) kon selecteren.
In een "mindere" week kan dat zomaar anders zijn, dus het is zeker niet gezegd dat het Steunfonds voortaan vast uit vier platen zal bestaan.
Timmus
Timmus
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 16640
Registratiedatum : 01-01-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Gravenhage

Terug naar boven Ga naar beneden

Steunfonds Discussie Empty Re: Steunfonds Discussie

Bericht  Grafmat 08.12.13 23:57

Journeyman schreef:En natuurlijk heeft Timmus het meer dan volste recht om op zijn eigen wijze invulling te geven aan dit topic en ja dat betekend dan wellicht meer aandacht voor een ander soort muziek nou en zo ik zou ik zo zeggen hij merkt het vanzelf wel aan het aantal deelnemers of zijn marsroute de goede is, ik wens hem in ieder geval alle succes toe.[/i][/b]
Timmus schreef:Het weekend uit met nog maar twee stemmen....toch wel een beetje bedroevend...
Tja,

Beetje gemeen om deze 2 posts zo op deze manier te combineren, maar dit is wel de discussie die aan het begin van het jaar is gevoerd over het Steunfonds... Dus daarom dacht ik om na de noodkreet van Timmus in het huidige steunfondstopic hier nog eens iets te posten om de hersenen eens aan het kraken te zetten op de vraag:

Wat is de reden dat dit topic maar niet wil lopen op dit Forum, terwijl er volgens mij méér dan genoeg liefhebbers van 'nieuwe' muziekjes op dit forum actief zijn?

Voorheen wisselde het wel, soms zelfs vrij heftig, maar zaten we toch echt hoger in het gemiddelde aantal deelnemers... Met regelmatig weken ruim boven de 20 en soms zelfs 30 stemmen. Ik geloof dat we dit jaar stilletjes aan naar nét boven de 10 stemmen zijn gegaan, waarbij het een redelijk constant aantal betreft, zonder uitschieters naar boven. Dat betekent dat er gewoon mensen trouw zijn gebleven en dat er een aantal is afgehaakt. Een aantal daarvan is overigens inmiddels zo goed als verdwenen van het Forum (Katje, Renata, en wat langer geleden ErickNJ), dus daarmee zijn wel enkele actieve stemmers definitief verdwenen, maar toch...

Ik ben ook géén 100% actieve stemmer, maar dat wel een reden, die ik dus nog maar een keer ga delen: Ik blijf bij mijn eerste, best gepeperde conclusie: Kwaliteitsgebrek, en daardoor toch een verval in interesse. Ik vind te vaak de nummers behoorlijk matig. Dus ik luister de nummers meestal wel, maar regelmatig vind ik de beste plaat dan gewoon 'de minst slechte' - en dan besluit ik om niet te stemmen...
En nogmaals: Dit is nog steeds NIET bedoeld als een persoonlijke aanval op de smaak van de beheerder van dit topic, maar ik kan me niet voorstellen dat Timmus bloedgelukkig kijkt naar 2 stemmen aan het eind van een weekend van een nieuwe stemweek.

_________________
"Ik ben niets wijzer geworden van wat ik al wist." *28-6-2014 - Sowhat.
Grafmat
Grafmat
Beheerder
Beheerder

Aantal berichten : 4297
Registratiedatum : 18-12-08
Leeftijd : 51

http://www.orinocoradio.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Steunfonds Discussie Empty Re: Steunfonds Discussie

Bericht  sowhat 09.12.13 0:32

Zelf ben ik dol op stemmen, ook als het drie slechte liedjes zijn. Bij RTH vind ik het ook heerlijk om op een slecht liedje te stemmen, maar zo ben ik. Ik vind het een leuk topic omdat ik op die manier een heel klein beetje weet wat er te koop is, behalve via Orinoco houd ik de nieuwe muziek nauwelijks bij, al is Behalve via Orinoco natuurlijk geen klein ding.

De toegevoegde waarde van RTH boven dit topic is dat er vaak hele fijne discussies zijn waarin hilarische dingen worden gezegd. Hier is het sec beoordelen, en dan heb je ook nog met redenen om wel of niet te stemmen te maken, waarvoor Grafmat een voor hem goede reden noemde.
Nog niet zo erg als daar, maar het zou zo maar kunnen dat Steunfonds leidt aan het Spelletjes-syndroom. Op die topics komt bijna niemand meer, gewoon omdat de nieuwigheid er af is en omdat er, daar ook wegens gebrek aan animo, niet vernieuwd wordt.

Ik vind het heel goed dat Grafmat weer een balletje heeft opgegooid, want ik zou het doodzonde vinden als dit topic doodbloedt en wil net als Timmus meer dan 2 stemmen na het weekend.

_________________
Sowhat, voor al uw feesten en partijen!
sowhat
sowhat
Chief
Chief

Aantal berichten : 18713
Registratiedatum : 16-12-08
Leeftijd : 66
Woonplaats : Mokum

Terug naar boven Ga naar beneden

Steunfonds Discussie Empty Re: Steunfonds Discussie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Reageren
 
Permissies van dit forum:
Je mag reacties plaatsen in dit subforum